Death certificate?

It’s hardly front-page news here, but Italy’s legendary Lancia is as close to deceased today as an automotive brand can come, short of a death certificate being issued. In a recent speech outlining Fiat Chrysler’s latest five-year plan, CEO Sergio Marchionne didn’t even mention the illustrious marque (acquired by Fiat in 1969), much less what lay ahead for it. Afterward, however, the strategy for 109-year-old Lancia trickled out. FCA would pare its feeble lineup of modified Fiats and rebadged Chryslers down to a single model, the Ypsilon, a Fiat 500 spinoff sold in Italy, and, going forward, nowhere else. Read full article
 Jamie Kitman
 William Walker

Sign our petition on line to save Lancia.

Articolo precedente
LANCIA come AUTOBIANCHI 1994-2018
Articolo successivo
Auto storiche: torna il “bollo” per le auto tra i 20 e i 30 anni

Related Posts

Una storia di innovazione tecnologica

commentNessun commento
«Ecco un uomo che ha sempre vinto perdendo», scrissero di Vincenzo Lancia i suoi contemporanei. Si riferivano al pilota capace di sperperare per eccesso di coraggio vittorie ormai acquisite, salvo poi venir ricordato ben più di chi tagliò il traguardo…

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *

Compila questo campo
Compila questo campo
Inserire un indirizzo email valido.